top of page

Hoeveel km kan je skiën op één dag?

Eind maart was ik in Les Menuires, een gebiedje in Les 3 Vallées. Samen met Taco ging ik op één dag zoveel mogelijk km's skiën (Taco op zijn snowboard). Ik had in mijn hoofd 150km als doel, maar wist eigenlijk niet zeker of dat haalbaar was. We namen de eerste lift om 9u en ik had ook de laatste zetel om 17u10. 's morgens was alles beenhard aangevrozen, wat niet ideaal was voor mijn freestyle ski's zonder scherpe kanten! Maar tegen de middag was het echt warm en werd het al snel papsneeuw. Dat was beter voor de kantengrip, maar gaf dan weer minder snel glijvermogen! Echt druk was het niet, af en toe hebben we eens 1 à 2 minuten moeten wachten aan een lift, maar nooit super lang. Op de middag hadden we al door dat we die 150 wel zouden halen en besloten we dan maar een stop in te lassen om iets te eten. Uiteindelijk kwamen we uit op 167.27 km. We waren vertrokken in Les Menuires en onderweg gepasseerd in Meribel, Motaret, Courchevel, Val Thorens, St, Martin de Belleville, en weer terug aangekomen in Les Menuires.

Er is zeker nog ruimte om dit te verbeteren. Met andere ski's, koudere sneeuw condities, een nog minder drukke dag, geen runs door het funpark doen, niet stoppen om te eten, trage liften vermijden,... kan je volgens mij richting de 200km geraken!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page