top of page

Eerste keer op een podium in de triatlon

Zondag werd in Kinrooi de Steengoed Maastriatlon gehouden. Het parcours was op slechts '5km' van mijn caravan, een thuiswedstrijd dus voor mij. Het was ook de eerste triatlon georganiseerd door de nieuwe club TriSportMSK, waar ik sinds dit jaar ben bij aangesloten.

Voor de eerste editie werd deze triatlon al direct een succes. Een 100-tal individuele deelnemers en dan nog een 20-tal ploegen. Bij de dames stonden we met 23 aan de start

Mijn zwemmen ging zoals gewoonlijk niet goed, ik heb nog niet veel triatlons gedaan, waar mijn zwemmen wel goed ging. Op training gaat mijn zwemmen er wel op vooruit, maar vanaf ik in een grote groep moet starten, lijk ik mijn techniek te vergeten en ploeter ik meer door het water dan deftig te zwemmen. Bovendien kreeg ik een stoot tegen mijn zwembrilletje en verloor ik wat tijd, met dat terug deftig op te zetten. Ik had de 14de zwemtijd van alle dames. Gelukkig ging het fietsen beter, ik denk zelf dat dit mijn beste fietsgedeelte was ooit in een triatlon. Ik haalde een gemiddelde van 30km/h, op een bochtig parcours en met redelijk veel wind. En dan moest het lopen nog komen, mijn beste onderdeel. Ik haalde de éne na de andere dame in tijdens het lopen. Uiteindelijk kwam ik als 9de dame aan de finish, maar als 3de in mijn leeftijdscategorie. Het is de eerste keer dat ik hier de top 3 haal. Deze wedstrijd telde ook nog als clubkampioenschap van TrisporMSK, hier strandde ik op een 2de plaats op 7sec van de eerste.

Van het fietsen en het lopen was ik zeer tevreden, maar ik heb het gevoel dat het nog beter kan, als ik het zwemgedeelte ook eens goed afwerk.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page