top of page

BK skicross

In Les Deux Alpes had ik niet meer deelgenomen aan het BK HP en Slopestyle. Ik heb me daar bezig gehouden met het coachen van de jeugd en dat was heel leuk. Al de leden van het Airborne Freestyle Team hebben het super goed gedaan en dan heb je als coach ook veel voldoening.

Gisteren nam ik nog wel deel aan het BK skicross in Val Thorens. Ik werd net zoals vorig jaar 2de en daar ben ik super tevreden mee. We waren met 7 meisjes aan de start, de 6 anderen kwamen allen uit het race wereldje. Ik was dus de enige 'freestyler' aan de start. In het bovenste deel van het parcours lagen verschillende jumps en daar was ik steeds één van de snellere, maar het onderste deel waren reuze slalom bochten en daar waren de racers wel beter op getraind dan ik.

Het werd een zeer spannende finale tussen Julie De leeuw, Sara Roggeman, Birthe Praast en ik. Enkel Julie De leeuw ging voor mij over de finish, maar dat vond ik geen schande, want Julie is een echt top talent in het skiën.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page