top of page

2de in de finale van Qparks Tour.

Afgelopen weekend stond de finale van de Qparks Freeski Tour op het programma. De qparks tour bestaat uit een 10-tal wedstrijden gedurende het seizoen. Je kan dan daar punten scoren en je zo plaatsen voor de finale. Ik had 2 stops meegedaan, in Axamer Lizum en in Murren, en beiden gewonnen. Zo had ik net genoeg punten om in de algemene ranking op een 5de plaats te eindigen. De top 5 bij de dames kreeg een plaats in de finale in Dachstein. In die finale telden de punten 3dubbel, maar de 4 meisjes die voor mij stonden hadden heel veel punten meer omdat ze veel meer tour stops hadden meegedaan. Ik wist dus dat ik overall niet veel hoger meer ging geraken.

Maar ik ging natuurlijk wel voor winst in de finale zelf. Ik had het wel niet gemakkelijk, ik had geen trainingsdag gehad op de jumps en de snelheid was moeilijk. Er stond een klein beetje tegenwind en ik haalde maar nipt de landing. Mijn eerste run ging redelijk met zowel 360's naar links als rechts en een goede rail. In de tweede run wilde ik nog wat verbeteren, maar ik kwam bij de tweede jump net iets te kort en dan is het over. Ik eindigde uiteindelijk 2de met de score van mijn eerste run. Alle dames hadden een beetje last met de snelheid. Lisi Gram van Oostenrijk won wel verdiend. Met deze tweede plaats kon ik overall nog 1 plaatsje stijgen, maar 4de was net naast het podium!

Nu zit het winterseizoen er op voor mij. Maar deze zomer zal ik genoeg skikampen geven, dus mijn ski's gaan niet voor lang aan de kant. Ik heb wel zin in de zomer, terug een beetje meer lopen en fietsen. Eerste doel staat al vast. Op 14 mei loop ik een halve marathon!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page