top of page

Terugkeer naar freestyle competitie

In 2015 had ik mijn laatste freestyle competities gedaan. In dat jaar zelfs nog enkel de discipline half pipe, slopestyle was al geleden van 2014. De laatste jaren heb ik me vooral gericht op lesgeven, coaching en wat freeriden. En dat doe ik allemaal met heel veel plezier en passie, maar toch miste ik iets. Ik mis het leven als topsporter en het leven van wedstrijd naar wedstrijd, het gebrek aan een serieus doel. De Olympische Spelen was een event waar ik jaren naar toe gewerkt had, je leeft daar zo intens naartoe, en nu mis ik zo'n doel. Soms heb ik een beetje spijt dat ik niet heb doorgedaan tot de OS die er volgend jaar aankomen, maar aan de andere kant besef ik wel dat dat veel opoffering gevraagd had en dat ik dan verschillende mooie dingen die ik afgelopen jaren gedaan heb, had moeten laten schieten, zoals de trip naar Japan en heliskiën in Canada.

Ik heb de laatste twee jaar nog wel wat deelgenomen aan freeride wedstrijden, maar niet genoeg om mijn wedstrijdhonger te stillen en zonder een bepaald doel.

Daarom besloot ik om vorig weekend eens terug een freestyle wedstrijdje mee te doen. Zonder al te veel verwachtingen want het niveau bij het dames freestyle skien is er de laatste jaren wel wat op vooruit gegaan en ik eigenlijk toch een klein beetje achteruit. Maar ik wou gewoon nog eens de spanning voelen van aan de start te staan, jezelf op te peppen en op je best te skiën.

Het werd een geslaagd weekend en ik heb enorm genoten van de wedstrijd. Of dit nu eenmalig was of dat ik terug meer wedstrijden ga doen, moet ik nog eens over nadenken. Mijn volgende wedstrijd is in ieder geval al bekend. Midden maart sta ik weer aan de start van het Poederbaas Freeride Festival, dat ook telt als BK Freeride. Daar moet ik mijn titel gaan verdedigen! En ik heb er zin in!

Bekijk hier de videoblog over afgelopen weekend!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page