top of page

Kraftman Marathon trail run

Gisteren liep ik voor de eerste keer een 'marathon'. Ik had aan het begin van de zomer al eens een trail run gedaan van 40km, maar nu kwam er dus nog die 2km extra bij. Echt veel km's had ik de laatste 1,5 maand niet gelopen, maar ik teer wel nog op een zeer brede basis van deze zomer. Als ik terug kijk op alle adventure races, triatlons en trail runs die ik gedaan heb, kan ik toch wel zeggen dat ik niet veel stil heb gezeten. Buiten mijn trainingen sta ik dagelijks ook nog eens een aantal uren op de ski's les te geven. Dus ik maakte me niet veel zorgen over ontbrekende trainingskilometers, mijn basis uithouding is in orde en ik schreef me zonder veel nadenken in voor de 42km. Het parcours was best wel pittig, op de Mechelse Heide zijn best wel stevige klimmetjes te vinden. Ook de regen en daarbij horende modder maakten het een beetje zwaarder, maar wel heel plezant. Het was zalig door de bossen te crossen, door de modder en de afgevallen bladeren, helemaal omgeven door herfstkleuren. Onderweg heb ik dikwijls gedacht, "had ik maar een fototoestel bij, het is hier zo mooi!"

Ik had me geen tijd als doel voorop gesteld, dat is altijd moeilijk met een trail run. Gewoon uitlopen als een vorm van training was mijn doel. En dat lukte me goed. Ik ging rustig van start en heb de ganse wedstrijd stabiel kunnen uitlopen zonder al te veel problemen. Natuurlijk beginnen in de tweede helft van de wedstrijd uw benen overal wat pijn te doen, Maar dat is iets waar je niet aan moet denken en gewoon doorlopen. Uiteindelijk kwam ik na 4u47 over de finish, niet slecht voor een modderige trail run met 520 hoogtemeters. Ik werd nog 2de bij de dames, maar dat zegt niet veel, aangezien er maar 3 dames gestart waren op deze afstand.

Dit was vermoed ik wel de laatste wedstrijd van het 'zomerseizoen', nu is het tijd om me 100% op het skiën te concentreren, want de winter staat voor de deur. Maar ik zal deze winter zeker zoveel mogelijk de loop- en fietstrainingen onderhouden, zodat ik volgde zomer nog sterker ben.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page