top of page

1/4de triatlon in Balen

Voor de eerste keer deed ik in Balen mee aan de triatlon, ik koos voor de kwart afstand. Wel niet super veel deelnemers aan de start, een 70-tal, waaronder slechts 6 vrouwen.

Ik had wel een zware trainingsweek achter de rug en vreesde er een beetje voor dat ik nog niet uitgerust genoeg was om eigenlijk goed te presteren. Ook zat ik al enkele dagen met een vervelende snotneus! Ik was dus niet echt ingesteld om hier mijn beste resultaat neer te zetten. Deze triatlon was meer bedoeld als een training in functie van de Adventure race die ik eind september ga doen in Portugal. Maar toch, als ik van start ga in een wedstrijd, probeer ik het toch altijd zo goed mogelijk te doen.

Het zwemmen ging redelijk goed, ik presteerde op mijn niveau en deed 30min over de 1500m. Maar bij het fietsen ging het al een pak minder, er stond veel wind en ik geraakte niet direct in mijn ritme. Gedurende de ganse 40km zou ik nooit het goede ritme vinden en uiteindelijk maar een gemiddelde halen van 28km/h. Normaal zou dat toch tegen de 30 aan moeten liggen. Als ik later naar mijn hartslag waarden keek, was hier ook duidelijk te zien, dat mijn HF niet echt de hoogte haalde ik die normaal aankan. Dan maar naar het lopen, normaal haal ik in deze discipline veel lopers in, maar deze keer viel dat dik tegen. De afstand was bij het fietsen te groot geworden en pas naar het einde van de 10km, kreeg ik wat volk voor mij. In de wisselzone was ik al begonnen met mijn veter stuk te trekken, zodat ik al met één losse schoen moest lopen. Toen ik na 3km ook nog eens steken in de zij kreeg, begaf ik het mentaal helemaal en besloot het maar gewoon uit te lopen als training. Wonderwel, gingen de steken toen weg en kon ik naar het einde toe toch nog effe versnellen. Maar van een goede wedstrijd was geen sprake. Ik eindigde als 6de en laatste dame. Ik kreeg nog een 1 achter mijn naam omdat ik wel de eerste 40plusser was, maar dat stelt ook niet veel voor als je maar alleen bent! Ik beschouw deze wedstrijd dus maar als een goede training in functie wat binnen 3 weken komt. Dan start ik in Portugal met Team Far in La Norcha, een adventure race van 72uren non-stop.

Hoe ik dat ga overleven, vraag ik me ook elke dag af!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page