top of page

Belgisch Kampioen Freeride

Na een heel leuke week freeriden in Tignes was ik goed opgewarmd voor het Poederbaas Freeride Festival. Dat is een freeride wedstrijd georganiseerd door Poederbaas, met veel Nederlandse en Belgische deelnemers. Voor ons Belgen telt de uitslag ook als Belgisch Kampioenschap. Op donderdag skiede ik een zeer goede run en ik won daarmee de kwalificaties. Met 5 dames gingen we naar de finale op vrijdag, waar we opnieuw 1 run kregen. Ik koos opnieuw voor een redelijk technische run met enkele cliff drops. Spijtig genoeg maakte ik op een technisch moeilijk stuk een foutje en moest even gaan zitten, geen echte crash en ik kon gewoon mijn run verder zetten, maar het zorgde toch voor de nodige puntenaftrek! Sanne De Jong uit Nederland had wel een mooie run zonder fouten en zij won in de finale. Ik moest tevreden zijn met de tweede plaats. Ik was wel eerste Belgische in de ranking en won dus wel de Belgische titel. Mijn derde nu op rij in het freeriden!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page