top of page

Op naar mijn eerste Adventure Race!

Adventure racen is een non-stop multi sport event. In een team (van 2 of 4) personen ga je met kaart en kompas op zoek naar de checkpoints, een gps is verboden. Per etappe krijg je een andere activiteit voorgeschoteld, dit kan zijn: lopen, mountainbiken, zwemmen, skeeleren, steppen, kano, kayak, run-bike,...alles eigenlijk. De lengte van een adventure race varieert van enkele uren tot enkele dagen!

Ik start zaterdagnamiddag om 15u aan mijn eerste race van 24 uren, samen met Tom Mariën van Team Far. Tom is gekend als een super navigator en is fysiek beresterk. Hij heeft al een aantal jaren ervaring in AR's en nam in juli nog deel aan het EK met de rest van Team Far. Aan hem zal het dus niet liggen. Voor mij zal het een beetje afwachten zijn, hoe ik zo'n 24uren ga verteren. Ik heb gans de zomer veel gelopen, gefietst, gezwommen, gekayakt,... Mijn basis zou normaal goed genoeg moeten zijn. Maar zo'n race van 24u, is vooral een mentale kwestie. Pijn en vermoeidheid moet je kunnen uitschakelen en gewoon blijven doorgaan! Ik heb er in ieder geval echt zin in! Ik kijk er al een tijdje naar uit en nu komt de wedstrijd echt kortbij. Van mij mocht het nu al zaterdag zijn! Zondag om 15u moeten we aan de finnish zijn, met hopelijk zoveel mogelijk checkpoints op ons kaartje. Toeval wil dat die nacht het uur wordt verzet. We mogen dus 25uur racen ipv 24!

De MTB is gepoetst, de rugzak ingepakt, de verlichting geinstaleerd en de voedingpakketjes gemaakt, Ik ben er klaar voor!

Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page